Підсумки роботи зі зверненнями громадян
Звіт про роботу зі зверненнями громадян за 2023 рік
Робота зі зверненнями громадян в Полтавському районі проводиться відповідно до законів України „Про звернення громадян”, „Про внесення змін до Закону України „Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“.
Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативно вирішуються порушені питання.
У 2023 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України.
Щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та дні контролю про стан виконання доручень за результатами розгляду звернень громадян. За звітній період проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 12 звернень.
Затверджено графіки особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом райвійськадміністрації на 2023 рік, де передбачено проведення особистого та виїзного прийомів кожним керівником не менше двох разів на місяць. Організовано роботу телефону „довіри“, телефону для людей з обмеженими фізичними можливостями, „гарячої“ телефонної лінії, постійно діючих „прямих” телефонних ліній. Графіки систематично оприлюднюються на веб-сторінці райвійськадміністрації.
Протягом 2023 року до райвійськадміністрації надійшло 38 повторних звернень.
За звітній період до районної військової адміністрації надійшло 836 письмових звернень, що на 406 звернень менше, ніж за відповідний період 2022 року (1242).
З усіх звернень громадян, що надійшли до райвійськадміністрації у 2023 році 93,54% - становлять заяви (клопотання), 5,62% - скарги, 0,72% - пропозиції (зауваження).
Відповідно до статті 7 Закону України „Про звернення громадян” для розгляду за належністю у 2023 році надіслано 43 звернення (за звітний період 2022 року – 62 звернення). Строк та порядок пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам завжди дотримується.
Протягом 2023 року від мешканців району до Полтавської обласної військової адміністрації надійшло 165 звернень, що на 74 звернення більше, ніж за відповідний період 2022 року (91). Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від мешканців Полтавської (32), Карлівської (17), Новосанжарської (27), Зіньківської (14), а також з інших населених пунктів Полтавської області та України (17). Найчастіше порушувалися питання соціальної політики (528), транспорту і зв’язку (62),забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян (62), житлової політики (19), комунального господарства (21), екології та природних ресурсів (17) та інше (44).
До райвійськадміністрації за звітний період надійшло 37 колективних звернень, що на 9 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року (46 звернень). Найчастіші питання, які порушувалися у зверненнях, стосувалися проблем соціального захисту, транспорту, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, комунального господарства та житлової політики.
Дані аналізу звернень громадян за 2023 рік свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 63,16 % (за відповідний період 2022 року – 78%), а також забезпечення дотриманості законності та охорони правопорядку – 7,42% (за відповідний період 2022 року – 4%), транспорту та зв’язку – 7,42% (за відповідний період 2021 року – 3%).
У межах своєї компетенції райвійськадміністрація задовольняє прохання, порушені у заявах, та надає вичерпні роз’яснення по суті звернення.
У 2023 році позитивно вирішено 0,36% звернень громадян, на 90,19 % від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення та 0 % із загальної кількості звернень складають відмови.
Не допущено фактів надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Кожна відмова у розгляді звернення громадянина містила роз’яснення заявнику щодо порядку оскарження прийнятих за ними рішень. Терміни розгляду звернень громадян, встановлені законодавством, не порушувалися.
Моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян у структурних підрозділах райвійськадміністрації показав, що на належному рівні така робота проводиться в управлінні соціального захисту населення райвійськадміністрації.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян та проведені перевірки засвідчують, що робота ведеться постійно і спрямована на її покращення. Існує контроль за відпрацюванням звернень громадян, недопущенням зволікання чи необ’єктивного підходу до вирішення проблем громадян, застосовується більш повне забезпечення захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян району. Запроваджено постійний контроль за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян.
Робота щодо виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходиться на постійному контролі в райвійськадміністрації.
Звіт про роботу зі зверненнями громадян за 2020 рік
Робота зі зверненнями громадян в Полтавському районі проводиться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
У 2020 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:
- щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та дні контролю про стан виконання доручень за результатами розгляду звернень громадян;
- проводяться перевірки додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації та виконкомах сільських рад району, відповідно до затвердженого річного графіку. Перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян здійснено у: Валківській сільській раді, відділі з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації райдержадміністрації, Чорноглазівській сільській раді, відділі житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля райдержадміністрації, Степненській сільській раді; Абазівській сільській раді, службі у справах дітей райдержадміністрації, Супрунівській сільській раді, фінансовому управлінні райдержадміністрації, Тахтаулівській сільській раді;
- щомісячно проводиться особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів сільських рад з питань роботи із зверненнями громадян перед головою райдержадміністрації.
За 2020 рік заслухано 12 звітів на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації. Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» перед головою райдержадміністрації особисто прозвітували голови виконкомів: Валківської, Чорноглазівської, Степненської, Абазівської, Супрунівської, Тахтаулівської сільських рад.
За звітній період проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 12 звернень та 12 днів контролю з питань перевірки виконання доручень структурними підрозділами райдержадміністрації щодо розгляду звернень громадян.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» райдержадміністрацією надіслано звіти до облдержадміністрації за показниками оцінювання роботи із зверненнями громадян у I, ІІ, ІІІ та ІV кварталах 2020 року.
Особисті та виїзні прийоми громадян керівництвом райдержадміністрації здійснюються відповідно до затверджених на 2020 рік графіків, де передбачено проведення особистого та виїзного прийомів кожним керівником не менше двох разів на місяць. Організовано роботу телефону «довіри», телефону для людей з обмеженими фізичними можливостями, «гарячої» телефонної лінії, постійно діючих «прямих» телефонних ліній. Графіки систематично оприлюднюються на веб-сторінці райдержадміністрації та у районній суспільно – політичній газеті «Вісті».
За звітній період під час особистих (16 звернень) та виїзних (0 звернення) прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації отримано 16 звернень, за 2019 рік (13 та 1 звернення, відповідно).
За звітний період до райдержадміністрації надійшло 5 повторних звернень, які стосувалися відновлення роботи перевізника на маршруті «Полтава – АС-1 – Шостаки».
Реєстраційно-контрольні картки заявників заповнюються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України № 858 від 24 вересня 2008 року зі змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року.
За 2020 рік до районної державної адміністрації надійшло 484 звернень громадян, що на 222 звернення більше, ніж за 2019 рік (226). Письмових звернень надійшло – 468 (у 2019 році – 213).
З усіх звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації за звітній період, 98,1% - становлять заяви (клопотання), 1,9 % - скарги, 0% - пропозиції (зауваження).
Відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» для розгляду за належністю за звітний період надіслано 12 звернень (за 2019 рік – 10 звернень). Строк та порядок пересилання звернень громадян іншим уповноваженим органам завжди дотримується.
Найбільше звернень за 2020 рік надійшло від мешканців Гожулівської (59), Супрунівської (78), Щербанівська (41), Тахтаулівська (28), сільських рад та м. Полтави (46).
За 2020 рік від мешканців району до обласної державної адміністрації (відділу роботи із зверненнями громадян облдержадміністрації) надійшло 29 звернень, що на 4 звернення менше, ніж за 2019 рік (33). Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від мешканців Щербанівської (8), Степненської (3), Супрунівської (3), Тахтаулівської (2), Терешківської (1), Новоселівської (1) сільських рад та м. Полтава (7). Найчастіше порушувалися питання аграрної політики та земельних відносин (5), комунального господарства (12), соціальної політики (2), екології та природних ресурсів (1), встановлення опіки та піклування (1), житлової політики (3), освіти і наукової діяльності (1), діяльності місцевих органів виконавчої влади (2) та інше (2).
Колективних звернень до райдержадміністрації за звітній період надійшло 17, що на 22 звернення менше, ніж за минулий рік (39 звернень). Найчастіше питання, які порушувалися у зверненнях, стосувалися проблем транспорту, комунального господарства та благоустрою, освіти.
Всього у зверненнях громадян порушено 484 питання, що на 251 питання більше, ніж за минулий рік (233). Дані аналізу звернень громадян за 2020 рік свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 62,6 % (за 2019 рік – 51 %), транспорту і зв’язку – 14,8%( за 2019 рік – 17%), комунального господарства – 6,4 % ( за 2019 рік – 15%).
З метою роз’яснення порушених питань зобов’язано посадових осіб постійно надавати у засобах масової інформації (районна суспільно – політична газета «Вісті», веб-сторінка райдержадміністрації) відповідні матеріали. Також на веб-сторінці райдержадміністрації постійно оновлюються статистично – аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян.
У межах своєї компетенції райдержадміністрація задовольняє прохання, порушені у заявах, та надає вичерпні роз’яснення по суті звернення.
За 2020 рік позитивно вирішено 25,6 % звернень громадян, 74,3% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення.
92 заявникам надано одноразову матеріальну допомогу з районного бюджету.
Не допущено фактів надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Жодна заява чи скарга не була визнана необґрунтованою без роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень. Терміни розгляду звернень громадян, встановлені законодавством, не порушувались.
Моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації показав, що на належному рівні така робота проводиться в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації. Потребує поліпшення робота зі зверненнями громадян у відділі освіти, культури, молоді та спорту райдержадміністрації.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян та проведені перевірки засвідчують, що робота ведеться постійно і спрямована на її покращення. Існує контроль за відпрацюванням звернень громадян, недопущенням зволікання чи необ’єктивного підходу до вирішення проблем громадян, застосовується більш повне забезпечення захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян району. Запроваджено постійний контроль за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян.
Робота щодо виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі в райдержадміністрації.