ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІСІДА-Д" 33933762
Додаток 2
до Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на
довкілля та фінансування оцінки
впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля не зазначається
суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 9516
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля, для паперової версії
зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці
впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІСІДА-Д" 33933762
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 38520, Полтавська обл., Диканський р-н, село Водяна Балка, ВУЛИЦЯ
ВИЗВОЛИТЕЛІВ, будинок 8
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Нове будівництво зрошувальної системи ПП «Ісіда-Д» за межами населеного пункту у
адміністративних межах Диканської селищної територіальної громади (с. Водяна Балка)
Полтавського району Полтавської області. Планованою діяльністю передбачається будівництво
меліоративної системи для зрошування сільськогосподарських культур ПП «Ісіда-Д» на
земельних ділянках загальною площею 633,6302 га в адміністративних межах Диканської
селищної територіальної громади (с. Водяна Балка), Полтавської області. Джерелом
водопостачання зрошувальної мережі є Троянівське водосховище, розташоване між селами
Трояни та Кратова Говтва Полтавської області. Водозабір здійснюється пересувними дизельними
мотопомпами IRTEC, які на час поливу тимчасово розміщуються на відстані понад 50 метрів від
берега водойми.
Технічна альтернатива 1.
Зрошення способом дощування. Дощування за допомогою дощувальних машин кругової дії (8
од.), які забезпечуватимуть керування норми поливу в широких межах. Дощування покращує
умови зростання рослин, тому що збільшує вологість не тільки ґрунту, але і приземного шару
повітря, знижуючи його температуру, втрати на випаровування з поверхні ґрунту. При
дощуванні з рослин змивається пил, що підсилює їх дихання, асиміляцію вуглецю, розвиток і
накопичення органічної речовини. Після дощування структура ґрунту менш руйнується і
післяполивну обробку можна починати раніше, завдяки чому в ґрунті зберігається більше
вологи.
Технічна альтернатива 2.
Зрошення поверхневим способом. Поверхневий спосіб поливу – здійснюється по борознам та
напуском по смугам. Поверхневий спосіб полягає в розподіленні води по поверхні ґрунту у
вигляді окремих дрібних потоків і струмків. Зволоження ґрунту відбувається під час руху води по
його поверхні. Поверхневому зрошенню притаманний ряд недоліків: низька продуктивність
праці, невисока якість поливів, погіршення структури ґрунту і поява ерозії, неекономне
використання поливної води, низький коефіцієнт використання землі внаслідок прокладання
відкритої розподільної і поливної мережі, можливість заболочування і вторинного засолення, у
багатьох випадках необхідність проведення великих планувальних робіт. У зв’язку з цим при
виборі способу зрошення віддано перевагу технічній альтернативі 1.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Полтавська обл. Полтавський р-н за межами населеного пункту.
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Диканська селищна територіальна громада Полтавського району Полтавської області.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Полтавська обл. Полтавський р-н за межами населеного пункту..
В адміністративному відношенні ділянка нового будівництва зрошувальної системи «Ісіда-Д»
розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Диканської селищної
територіальної громади (с. Водяна Балка), Полтавського району Полтавської області, на землях
ПП «Ісіда-Д», згідно договорів оренди/сервітутів, загальною площею 633,6302 га, на відстані
близько 500 м на південний захід від с. Водяна Балка, близько 450 м на захід від с. Онацьки і 100
м на північний захід від с. Кратова Говтва.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Полтавська обл. Полтавський р-н за межами населеного пункту..
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася, у зв’язку з наявними землями, де ПП «Ісіда-
Д» здійснюють господарську діяльність, які потребують зрошення для отримання сталих і
високих врожаїв сільськогосподарських культур.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Поліпшення водного режиму ґрунту та підвищення врожайності культур, створення нових
робочих місць.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Планованою діяльністю передбачається нове будівництво меліоративної системи для
зрошування сільськогосподарських культур на земельних ділянках ПП «Ісіда-Д» в
адміністративних межах Диканської селищної територіальної громади (с. Водяна Балка),
Полтавського району Полтавської області. Загальна площа земельної ділянки – 633,6302 га.
Площа ділянки зрошення – 450 га. Джерело водопостачання – Троянівське водосховище,
розташоване між селами Трояни та Кратова Говтва Полтавської області. Спосіб водоподачі –
механічний, закритою системою трубопроводів, виконаних з ПЕ 100. Водозабір здійснюється
пересувними дизельними мотопомпами IRTEC, які на час поливу тимчасово розміщуються на
відстані понад 50 метрів від берега водойми у кількості 6 од. у двох точках водозабору. У точках
забору води з водойми встановлені рибозахисні пристрої на водозабірних спорудах. Спосіб
поливу – дощування машинами кругової дії у кількості 8 одиниць, кожна машина під’єднується до
гідранту, розміщеного біля нерухомого опору машини, кількість гідрантів відповідає кількості
позицій дощувальних машин. На кожній дощувальній установці встановлюється дизель-
генератор, потужністю близько 10 кВт кожен. Сумарне водоспоживання для запроектованої
меліоративної системи – 13 230 м3/добу, 466 470 м3/рік. Загальна протяжність трубопроводів
зрошувальної мережі – близько 8820 м. Для обліку спожитої води використовуватимуться
ультразвукові лічильники «Ергоміра 125» або аналоги. Тривалість будівництва складає 3 місяці.
Сільськогосподарські культури, які заплановано під зрошення – соя, кукурудза. Система
зрошування земель сільськогосподарського призначення належить до другої категорії видів
планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу
на довкілля згідно із ст.3, п.3, п.п 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
(сільськогосподарське та лісогосподарське освоєння, рекультивація та меліорація земель
(управління водними ресурсами для ведення сільського господарства, у тому числі із
зрошуванням і меліорацією) на територіях площею 20 гектарів і більше або на територіях та
об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше,
будівництво меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної інфраструктури
меліоративних систем).
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно діючого
законодавства України. Обмеженням впливу на рослинний і тваринний світ є: законодавчі
вимоги щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу; недопустимість
погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;
запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них
господарської діяльності. Основні обмеження, пов’язані зі здійсненням діяльності, стосуються
наступних соціальних питань: здоров’я населення та його безпеки, стурбованістю людей
можливим негативним впливом на навколишнє середовище, впливом на використання земель.
Дотримання гранично допустимих концентрацій (ГДК) з урахуванням фонового забруднення
атмосферного повітря, вимог санітарно-захисної зони. З метою запобігання заболочення та
вторинного засолення ґрунтів суворо дотримуватись режиму зрошення сільськогосподарських
культур згідно ДБН В.2.4-1-99 «Меліоративні системи та споруди». Не допускати втрат води
навколо гідранту та виходу з ладу внутрішньогосподарської мережі.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання встановлених меж санітарно-захисної зони згідно ДСП-173 для пересувних
дизельних мотопомп.
щодо територіальної альтернативи 2.
Обмеження щодо територіальної альтернативи 2 не розглядалися.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Інженерно-геологічні, геологічні, гідрогеологічні та інші вишукування у необхідному обсязі
згідно чинного законодавства. Проектні рішення в період будівництва та експлуатації
забезпечують раціональне використання водних ресурсів, ґрунту, передбачені заходи протидії
заболоченню, засоленню та ерозії ґрунтів тощо. Для попередження руйнування елементів
трубопроводів в результаті заморожування у зимовий період, передбачається консервація
системи зрошування шляхом випуску води через гідрант спорожнення.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Інженерно-геологічні, геологічні, гідрогеологічні та інші вишукування виконуються в
необхідному об’ємі. Проектні рішення будуть забезпечувати виконання ДБН і санітарно-
гігієнічних норм і правил, охоронні та захисні заходи.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Можливі впливи планованої діяльності (при будівництві й експлуатації) на навколишнє
середовище: Клімат і мікроклімат: вплив не передбачається. Повітряне середовище: Під час
будівництва: короткочасний незначний вплив за рахунок викидів забруднюючих речовин при
роботі спеціалізованої техніки, розробці ґрунту. Під час експлуатації: вплив на атмосферне
повітря за рахунок викидів забруднюючих речовин при роботі пересувних дизельних мотопомп
IRTEC та дизель-генераторів, які встановлені на кожній дощувальній установці кругової дії (8 од.).
Водне середовище: На період будівництва: водопостачання – привозна вода, каналізування –
встановлення біотуалетів. На період експлуатації: водозабір буде здійснюватися пересувними
дизельними мотопомпами IRTEC, які на час поливу тимчасово розміщуються на відстані понад 50
метрів від берега водойми Троянівського водосховища, закритою системою трубопроводів,
виконаних з ПЕ 100. Дотримання режимів зрошення не призведе до підняття рівня ґрунтових вод
на даній ділянці. Потенційних джерел забруднення підземних та поверхневих вод від планованої
діяльності не передбачається. Стічні води не утворюватимуться. Ґрунт: На період будівництва:
передбачається зняття/переміщення та повернення шару родючого ґрунту відповідно проекту
рекультивації. На період експлуатації: плановане будівництво зрошувальної мережі матиме
позитивний вплив на ґрунти. Зрошувальна вода є розчинником солей, що має сприятливий вплив
на зростання та розвиток кореневої системи рослин, а також мікробіологічну діяльність ґрунтів,
що в результаті підвищує їх родючість. Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти:
Зрошування ґрунтів має сприятливий вплив на зростання та розвиток рослин, що забезпечує
високі врожаї сільськогосподарських культур. В процесі будівництва та експлуатації
зрошувальної системи місця перебування тварин та гніздування птахів руйнуванню не
підлягають. Згідно Публічної кадастрової карти найближчий природо-заповідний об’єкт
знаходиться на відстані близько 2 км (Регіональний ландшафтний парк місцевого значення
«Диканський»). Навколишнє соціальне середовище (населення): Плановане будівництво
зрошувальної мережі буде мати позитивний вплив на соціальне середовище (населення) за
рахунок створення нових робочих місць та підвищення врожайності сільськогосподарських
культур. Навколишнє техногенне середовище: Негативний вплив на промислові, житлово-
цивільні і сільськогосподарські об’єкти, наземні та підземні споруди, соціальну організацію
території, пам’ятки культури, архітектури, історії та інші елементи техногенного середовища під
час експлуатації проектованого об’єкта не планується. При проектуванні розміщення об’єктів
системи зрошення врахована наявність пам’яток археології. Площі земельних ділянок, на яких
розташований курганний могильник, виключені з ділянок зрошення. Відходи виробництва і
можливість їх повторного використання, утилізації, знешкодження або безпечного захоронення:
При виконанні будівельно-монтажних робіт та експлуатації проектованого об’єкту передбачено
утворення наступних видів відходів: тверді побутові відходи від діяльності працівників, відходи
будівельних матеріалів, шлам септиків. При експлуатації зрошувальної системи передбачено
утворення наступних видів відходів: тверді побутові відходи. Фактично утворені відходи
передаватимуться спеціалізованим підприємствам відповідно укладених договорів.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
В адміністративному відношенні ділянка нового будівництва зрошувальної системи «Ісіда-Д»
розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Диканської селищної
територіальної громади (с. Водяна Балка), Полтавського району Полтавської області, на відстані
близько 500 м на південний захід від с. Водяна Балка, близько 450 м на захід від с. Онацьки і 100
м на північний захід від с. Кратова Говтва, тому зазначені джерела та види можливих впливів
будуть спостерігатись на вищезазначених територіях.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядалась.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів,
які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити
відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
2 Сільське господарство, лісівництво та водне господарство Сільське господарство,
лісівництво та водне господарство: сільськогосподарське та лісогосподарське освоєння,
рекультивація та меліорація земель (управління водними ресурсами для ведення сільського
господарства, у тому числі із зрошуванням і меліорацією) на територіях площею 20 гектарів і
більше або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на
площі 5 гектарів і більше, будівництво меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної
інфраструктури меліоративних систем; насадження лісу (крім лісовідновлювальних робіт) на
площі понад 20 гектарів або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх
охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше; зміна цільового призначення земель
сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду
діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення
особливо цінних земель; потужності для вирощування: птиці (40 тисяч місць і більше); свиней (1
тисяча місць і більше, для свиноматок - 500 місць і більше); великої та дрібної рогатої худоби (1
тисяча місць і більше); кролів та інших хутрових тварин (2 тисячі голів і більше); установки для
промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва; інтенсивна
аквакультура з продуктивністю 10 тонн на рік і більше або на територіях та об’єктах природно-
заповідного фонду чи в їх охоронних зонах; намив територій на землях водного фонду;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому
числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав,
довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту
з оцінки впливу на довкілля у відповідності з ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля".
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і,
отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на
довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової
інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості
під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного
впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на
довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість
провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для
участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації
інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії
розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на
довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше
25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції
до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі
відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення
звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті
уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та
розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в
Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом
трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм
підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під
час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі
громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до
звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Департаментом екології та природних ресурсів Полтавської ОВА
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та
рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля,
необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації ,
36000, м. Полтава, вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, eko@adm-pl.gov.ua, (0532) 56-95-08,
Олейніков Сергій Олексійович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ No 824 від 14.09.2020}