A A A K K K
для людей з вадами зору
ПОЛТАВСЬКА РАЙОННА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Полтавська область

Про пенсійне забезпечення та обслуговування полтавців з особливими потребами

Дата: 01.12.2021 10:34
Кількість переглядів: 360

Про пенсійне забезпечення та обслуговування полтавців з особливими потребами

 

Життя складається так, що сьогодні все більше людей у нашій державі потребують пенсії через настання інвалідності. За даними Державної служби статистики,ця біда торкнулась близько п’яти відсотків наших співвітчизників, або понад 2,7 млн. осіб.

Як свідчить аналіз, на Полтавщині частка осіб з особливими потребами у загальному контингенті пенсіонерів становить нині близько 21%, що надає цій проблемі особливої гостроти і потребує додаткової уваги з боку владних органів.

Упродовж останніх трьох років у нашому краї при зменшенні загального контингенту пенсіонерів з 438,2 до 417,4 тисяч, кількість осіб, що одержують пенсії по інвалідності, поступово збільшилася з 78,5 до 86,9 тисяч. Отже, зростання суттєве – понад 8 тис. людей, яких необхідно усебічно адаптувати та інтегрувати в суспільство, довести, що вони є повноправними громадянами своєї держави, рівними серед рівних.

28 жовтня під головуванням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля пройшла “Година безбар’єрності з міністрами”. Членам Уряду був презентований “Довідник безбар’єрності” - гід з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар’єрної мови. Він створений за ініціативи першої леді Олени Зеленської у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, що виховують дітей з інвалідністю, українськими та міжнародними експертами.

Структура Довідника включає в себе чотири розділи: “Складові безбар’єрності”, “Правила мови”, “Словник” та “Безбар’єрний календар”. 

Головне завдання посібника (https://bf.in.ua ) – зробити поняття більш зрозумілими та зібрати їх в одному місці, надавши роз'яснення основних принципів безбар’єрності, правил комунікації та словник базових термінів.

Згаданий проєкт стане посібником з коректного спілкування, який можна доповнювати, він доступний для використання та цитування. Тож давайте усі разом оволодівати новими нормами безбар’єрної мови за допомогою «Довідника безбар’єрності»!

На знак поваги до людей з особливими фізичними потребами з нагоди Міжнародного дня людей з інвалідністю, який світ щороку відзначає 3 грудня, на державному рівні відбуваються різноманітні тематичні заходи. Компетенцією ж органів Пенсійного фонду є здійснення у встановленому чинним законодавством порядку матеріального забезпечення зазначеної категорії осіб у вигляді пенсій, соціальних допомог, надбавок і підвищень за рахунок коштів Пенсійного фонду України та Державного бюджету України.

Отже, на сьогодні в Полтавській області нараховується майже 87 тис. осіб з особливими потребами, у числі яких 4,2 тис. колишніх військовослужбовців. Середній розмір пенсії людей з інвалідністю всіх категорій складає 3677 грн. Середня пенсійна виплата осіб з числа представників силових структур, які мають інвалідність, зазвичай є значно вищою і становить 9240 грн.

У загальній кількості людей, до яких в ці дні привернута особлива увага суспільства, окрему групу осіб з обмеженими можливостями – близько 6 тис. громадян - становлять інваліди війни. Середня пенсія людей даної категорії – понад 11,8 тис. грн. Причому на тлі ситуації, яка склалася в країні після 2014 року, дедалі збільшується чисельність тих, хто отримав каліцтво в зоні АТО/ООС.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон), пенсія по інвалідності призначається в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності за наявності страхового стажу, визначеного статтею 32 Закону.

Пенсія по інвалідності призначається незалежно від того, коли настала інвалідність: у період роботи, до влаштування на роботу чи після припинення роботи.

Причина, група, час настання інвалідності, строк, на який вона встановлюється, визначаються органом медико-соціальної експертизи згідно із законодавством.

Залежно від ступеня втрати працездатності визначено три групи інвалідності.

Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону пенсія по інвалідності залежно від групи інвалідності призначається у таких пропорціях від умовної пенсії за віком:

  • інвалідам І групи – 100%;
  • інвалідам ІІ групи – 90%;
  • інвалідам ІІІ групи – 50%.

До заяви про призначення пенсії надається пакет документів, перелік яких визначено Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону.

Для того, щоб пенсія по інвалідності була призначена з дня встановлення інвалідності, заяву на призначення пенсії слід подати до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру Фонду) не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності.

Органи Пенсійного фонду своєчасно здійснюють призначення та виплату пенсій, впроваджують нові форми і методи обслуговування: зустрічі за місцем проживання громадян чи їх тимчасового перебування на стаціонарному лікуванні, виїзні прийоми в об’єднаних територіальних громадах, надають роз’яснення в режимі «гарячих» телефонних ліній тощо. Усвідомлюючи, наскільки важко дається людям з інвалідністю вирішення найпростіших життєвих потреб, обслуговування інвалідів І групи здійснюється пенсійною службою області за місцем їх проживання, що дозволяє своєчасно реалізувати право цих осіб на пенсійне забезпечення.

Пенсіонерів і застрахованих осіб регіону обслуговують нині фахівці 17-ти відділів/секторів (сервісних центрів), які розміщені в 27-ми населених пунктах. Крім того, на базі 48-ми об’єднаних територіальних громад, центрів надання адмінпослуг та «прозорих офісів» функціонують 56 віддалених робочих місць працівників Фонду.

Покращення умов обслуговування та доступність послуг, що надаються громадянам, у тому числі особам з інвалідністю, є одним із пріоритетних напрямів діяльності Головного управління. За 11 місяців п.р. відділами обслуговування громадян надано понад 321 тис. послуг, з них на віддалених робочих місцях - 1407. Надані вичерпні відповіді на 10,7 тис. письмових звернень громадян, здійснено близько 63 тис. телефонних консультацій. Зафіксовано понад 140 виїзних прийомів до осіб з обмеженими фізичними можливостями, осіб з інвалідністю по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років.

У зв’язку із обмежувальними заходами, які тривають в Україні другий рік поспіль, виплата всіх пенсій і допомог людям, у яких на період карантину припадає перекомісія МСЕК і ЛКК щодо встановлення інвалідності й перепризначення (продовження) пенсій та допомоги на новий період, продовжується без заяв та будь-яких документів. На даний час кінцевою датою такого періоду є 31 грудня п.р. Отже, виплата пенсій по інвалідності, призначених відповідно до законів України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» не припиняється. Після закінчення терміну дії карантину Головне управління Пенсійного фонду України у Полтавській області здійснить перерахунок розміру виплаченої пенсії на підставі результатів переогляду медико-соціальної експертизи.

На контролі в Головному управлінні перебуває питання доступності пенсійних установ для людей із особливими потребами. Задля розвитку інклюзивного середовища в чотирьох приміщеннях, де розміщені сервісні центри, у поточному році завершено ряд ремонтних робіт, пов`язаних із приведенням до стандартів обслуговування громадян. В переобладнаних приміщеннях відповідно до запроваджених Пенсійним фондом України єдиних стандартів забезпечено максимально комфортні умови, зокрема, приміщення обладнані пандусами (100%), кнопками викликів (100%), табличками зі шрифтом Брайля (100%), метрономами (87%) для доступу громадян з обмеженими фізичними можливостями, у т.ч. – з вадами зору.

Щодо доступності 31 будівлі, де розташовані сервісні центри, то наразі 28 з них (90,3%) розташовані на першому поверсі; 3 (9,7%) - на другому поверсі та вище. 30 приміщень сервісних центрів обладнані пандусом, а одне приміщення - підйомним механізмом.

Карантин став благодатним часом для розвитку електронних сервісів. Електронні послуги і відкриті дані допомагають долати людський фактор, черги та корупцію. Останніми роками Пенсійний фонд України запустив чимало важливих сервісів власного вебпорталу для всіх без винятку категорій людей, які обслуговує.

Для того, щоб стати користувачами онлайн сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України(https://portal.pfu.gov.ua), слід скористатися системами електронної ідентифікації особи – КЕП (кваліфікований електронний підпис), BankID. Тоді дистанційно можна:

- подати заяву про призначення пенсії в “один дотик”;

- автоматично оформити пенсію при досягненні пенсійного віку;

- отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, відомості про виплачену заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж, інші);

- сформувати електронну трудову книжку та перевірити відомості про трудову діяльність;

- провести прогнозний розрахунок майбутньої пенсії за віком за допомогою сервісу «Пенсійний калькулятор»;

- подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб;

- подати звернення (пропозицію тощо);

- активувати послугу безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи).

Черговим кроком у напрямку цифровізації став електронний мобільний додаток «Пенсійний фонд», завдяки якому отримувати інформацію щодо власного пенсійного страхування та забезпечення можна зі смартфонів і планшетів.

 

Крім того, додаткову інформацію, яка цікавить людей з особливими потребами, можна одержати за такими телефонами «гарячої» лінії Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області:

0-800-50-25-10; (0532) 56-53-29.

 

 

Запитання-відповіді: електронна трудова книжка

1. Який вигляд має електронна трудова книжка та на якому ресурсі її шукати?

         Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. У ній відображається уся наявна інформація про набутий стаж, записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.

         Відомості про трудову діяльність працівника зберігаються у формі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, передбаченого частиною четвертою статті 20 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

         Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема про страховий стаж, можна на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) у своєму особистому кабінеті. Найзручніше при цьому скористатися кваліфікованим електронним підписом (КЕП).

2. Чи може існувати одночасно паперова та електронна трудова книжка?

         Після оцифрування оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику. Якщо працівник виявить бажання, то разом із електронним варіантом трудової книжки буде існувати паперова трудова, до якої роботодавець і надалі буде вносити записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.

3. Яку інформацію можна переглянути в особистому кабінеті?

         В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна переглянути дані особи з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

         Для користувачів, які визначені в системах Пенсійного фонду України як фізичні особи, при вході за КЕП надаються всі дані, включаючи персоніфіковані (ПІБ, дата народження, стать, дані паспорта), дані про заробітну плату, страховий стаж, пенсію (для пенсіонерів), електронну трудову книжку, дані щодо періодів тимчасової втрати працездатності, документи особи, надіслані запити і звернення та інформація щодо їх опрацювання тощо.

         Під час входу за логіном та паролем (без КЕП) для перегляду надаються деперсоналізовані дані.

4. Які дані можна подивитися страхувальнику?

         Після реєстрації в кабінеті страхувальника для роботодавця у розділі “Страхувальникам” відкриваються такі можливості:

-перегляд звітних відомостей страхувальника;

-запит на підготовку паперових документів;

-надсилання звернення (питань, пропозицій, скарг, клопотань);

-отримання даних страхувальника з Єдиного реєстру страхувальників;

-перегляу всіх своїх звернень до органів Пенсійного фонду України;

-надсилання запиту на отримання електронних документів;

-отримання даних з Електронного реєстру листків непрацездатності співробітників.

5. До електронної трудової книжки має доступ лише роботодавець? Чи може працівник контролювати, як роботодавець вносить до неї записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі?

            В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України застраховані особи можуть переглядати інформацію, наявну в електронній трудовій книжці. 

 

 

Головне управління Пенсійного фонду

України в Полтавській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора