Податкова служба інформує
ДПС нарахувала понад 221 млн грн штрафів за порушення під час продажу тютюнових виробів
З початку року ДПС провела понад 13,2 тисячі фактичних перевірок об’єктів з продажу тютюнових виробів. Штрафні санкції за результатами перевірок – понад 221 млн гривень. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.
Крім того, податковою ініційовано вилучення тютюнової продукції на понад 19,5 млн грн. За незаконну роздрібну торгівлю припинили дію 536 ліцензій.
Під час круглого столу, організованого Американською торговельною палатою, Леся Карнаух зазначила, що питання боротьби з тіньовою економікою щодня стає все більш актуальним.
«Бо коли бюджет втрачає колосальні кошти, а бізнес працює в нерівних умовах – це не лише про гроші. Це про безпеку країни. Однак лише констатації фактів замало. Чи вийдуть з тіні ті, кому там вкрай комфортно працювати, залежить від реальних консолідованих кроків. І не лише державних органів, а і самого бізнесу. Сильний результат неможливий без ефективної координації з правоохоронними органами. Там, де ДПС бачить потенційні зловживання, однак не може відреагувати в силу обмежених повноважень, наші сигнали не повинні зводитись до формального реагування», – зазначила в. о. Голови ДПС.
За її словами, сфер для спільної роботи чимало: рітейл, електронна комерція, ресторанний бізнес, фіксований інтернет, виробництво та продаж алкоголю.
ДПС постійно працює з БЕБ та Нацполом щодо виявлення та припинення нелегального виробництва та обігу тютюнових виробів. Такий підхід дозволяє швидко фіксувати порушення, вилучати нелегальну продукцію та притягати винних осіб до відповідальності. Разом з СБУ реалізували низку оперативних заходів, спрямованих на виявлення схем ухилення від оподаткування у цій сфері.
«Окреме питання – скарги гравців ринку на неналежне реагування податківців у регіонах на незаконний продаж цигарок. Вже маю сигнали, що дехто вирішив обійтися відписками. Не помічати проблему не вдасться. Це питання взято під особистий контроль, і відповідальність за бездіяльність понесе кожен, хто дозволяє тіньовій економіці розвиватись на місцях», – наголосила Леся Карнаух.
ДПС вже у жовтні планує поновити співпрацю з Офісом технічної допомоги Казначейства США
ДПС вже у жовтні планує поновити співпрацю з Офісом технічної допомоги Казначейства США. Це питання під час онлайн-зустрічі обговорила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух та фахівці Офісу.
«Сьогодні прагнемо не тільки поновити, але і посилити нашу співпрацю. З експертами Офісу технічної допомоги під час онлайн-зустрічі обговорили як рухатимемося далі, щоб зміни стали ще відчутнішими. Оновимо план нашої спільної роботи з урахуванням не лише попередніх результатів, а й існуючих напрямів співпраці з МВФ, ЄС, а також проєктів з податковими службами Фінляндії та Естонії», – сказала Леся Карнаух.
Серед ключових напрямів нового періоду співпраці:
- запровадження системи оцінки ефективності роботи податкових органів за міжнародною методологією TADAT;
- впровадження системи управління ризиками;
- удосконалення підходів до адміністрування податків, зокрема податку на прибуток.
Активну фазу нової співпраці планується розпочати вже у жовтні. До цього – оновимо та фіналізуємо спільний план дій.
«Вдячна команді ОТД Казначейства США. Бо така допомога – реалізація та запровадження конкретних змін», – наголосила в. о. Голови ДПС.
Офіс технічної допомоги Казначейства США майже 10 років надає підтримку Державній податковій службі у розвитку ефективного податкового адміністрування. ОТД реалізує проєкти у багатьох країнах світу.
Завдяки підтримці міжнародних експертів ДПС вже має конкретні результати партнерства:
- впроваджено управління змінами та проєктне управління;
- впроваджується CRM у контрольно-перевірочній діяльності, удосконалюються аналітичні підходи та якість аудиту;
- концепцію управління податковим боргом;
- посилення антикорупційних заходів;
- трансфертне ціноутворення та впровадження КІК.
Леся Карнаух на зустрічі з бізнес-асоціаціями: З початку року вдвічі скоротили кількість заблокованих податкових накладних та ризикових підприємств
З початку року кількість заблокованих податкових накладних та ризикових підприємств скоротилася вдвічі. Про це під час зустрічі команди ДПС із представниками майже 50 бізнес-асоціацій та громадських організацій розповіла в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.
«Блокування податкових накладних – з початку року скоротили цей показник вдвічі. Наразі він складає 0,36 %. І робота над зменшенням показника триває. Більше, ніж вдвічі скоротили і кількість субʼєктів, віднесених до категорії ризикових – з 27 тисяч до 13 тисяч», – сказала Леся Карнаух.
Крім того, вона зазначила, що є прогрес щодо запропонованих ДПС змін до постанови № 1165, яка регулює функціонування СМКОР.
«Мінфін погодив наші пропозиції, які ми передали у квітні. Це дозволить системно зменшувати кількість блокування податкових накладних, спростити процедуру реєстрації, підвищити ефективність автоматизованого моніторингу, мінімізувати адміністративний тиск. Вже оприлюднили цей проєкт документу, щоб мати фідбек від бізнесу», – додала вона.
Що стосується рішень судів, наголосила Леся Карнаух, то позиція незмінна: є рішення судів, які набрали законної сили, – податкова їх виконує.
«Це незмінна позиція. Якщо податкова неправа – маємо це виправляти. Кількість скарг на невиконання рішень судів значно скорочується. Але, якщо є рішення, які шкодять інтересам держави, – ми не відступимо. Такої ж свідомої позиції вимагаємо і від платників податків. Є рішення суду – виконуйте. Не намагайтеся під надуманими приводами затягувати час. Саме така позиція – чесна», – наголосила в. о. Голови ДПС.
Леся Карнаух також розповіла, що ДПС активно напрацьовує своє бачення щодо досудової медіації.
«Бо чимало суперечок можемо вирішувати без нервів і тяганини. І не переобтяжувати суди, які і без того завалені справами», – переконана вона.
Леся Карнаух також розповіла про ще одну ініціативу, яка має спростити роботу бізнесу.
«Доручила усім структурним підрозділам центрального апарату та регіонам провести аудит всіх процесів адміністрування, які регулюються нашими наказами або базуються виключно «на усталеній практиці». Де є можливість спрощення – робимо це. Бо якщо вимагаємо від платників подавати той чи інший папірець, який нічим не регламентується, – давайте не гаяти ні свій час, ні платників», – зазначила вона.
Леся Карнаух також повідомила, що буде продовжена практика діалогу з бізнесом у регіонах, бо запит на це чималий.
«Маленьких чи неважливих питань для мене немає. Якщо бізнес говорить про ту чи іншу проблему, значить вона є. Нікуди не зникла. Разом із бізнес-асоціаціями вже окреслили напрями, які потребують нашого спільного узгодженого підходу. Головне завдання – дати спокійно працювати бізнесу і при цьому наповнювати бюджет та забезпечувати фінансову стабільність», – сказала в. о. Голови ДПС.
ДПС пропонує бізнесу долучитися до обговорення змін щодо удосконалення системи СМКОР
ДПС пропонує бізнесу долучитися до обговорення змін щодо удосконалення роботи системи СМКОР.
«Наша команда ДПС обіцяла максимальну відкритість та комунікацію. Дотримуємося своїх обіцянок. Робимо ще один крок для ефективного діалогу з бізнесом. Той, який має спростити роботу бізнесу, але при цьому і не зменшити наповнення бюджету», – написала на сторінці у Facebook в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.
Вона нагадала, що навесні податкова розробила зміни до постанови № 1165 щодо Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вона зазначила, що про необхідність удосконалення системи СМКОР йшлося вже давно, бо під час кожної зустрічі з бізнесом лише лінивий не казав, що проблеми є.
«Команда ДПС почула і запропонувала своє бачення, що можна змінити. І вдячна команді Мінфіну, що вже маємо погоджений варіант. Але хочемо чути і думки бізнесу. Для нас це важливо! Це про довіру, про спільне бачення як допомагати країні мати фінансову стабільність в таких надскладних умовах», – сказала вона.
Проєкт вже на вебпорталі ДПС:
https://tax.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2025-rik/79589.html
Маєте зауваження та пропозиції?
До 1 серпня включно надсилайте їх на:
електронну адресу: monitoringcenter@tax.gov.ua
поштою: м. Київ, Львівська площа, 8 (Державна податкова служба України) або вул. Арсенальна, 9/11 (Державна регуляторна служба України).
«АЛЕ! Напрацьовані зміни – це не про те, як ухилятися. Це про зняття штучних перешкод, які заважають бізнесу, який працює чесно. Ми ж всі за чесність і рівні умови роботи. Чи не так?» – додала в. о. Голови ДПС.
Коротко про напрацьовані зміни:
- Збільшено ліміти для безумовної реєстрації накладних – граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Операції з невеликими сумами (до 10 тис. грн) будуть реєструватися без затримок, цей ліміт нині становить 5 тис. грн. Ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці буде збільшено до 3 млн грн (наразі 500 тис. грн).
- Спрощено моніторинг податкових накладних за експортними операціями для підприємців, які працюють у зонах із потенційною загрозою бойових дій, але де наразі немає активних боїв. Планується також швидша обробка накладних з експортними операціями, якщо їхні коди збігаються з кодами в таблиці даних платника податків і він не включений до переліку ризикових.
- Менше бюрократії після виключення платників з переліку ризикових – накладні підлягатимуть автоматичній реєстрації, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови.
- Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.
- Зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками. Зокрема, ліміти обсягу операцій збільшено з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тисяч, змінено умову в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5).
- Змінено критерій ризиковості операцій щодо розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ, а саме не вважатиметься ризиком подання такого розрахунку коригування протягом 90 днів (наразі 30 днів). Це зменшить ймовірність блокування розрахунку коригування при поверненні товару від неплатника.
Головне управління ДПС у Полтавській області