Цифровізація соціальних виплат
Отримання соціальних гарантій в умовах воєнного часу для багатьох українців є критично важливим. Питання надання вчасної та адресної підтримки громадянам залишається у фокусі органів соціального захисту населення.
Одним із пріоритетних напрямків соціальної сфери є призначення та виплата державних соціальних допомог. В області щомісяця державні соціальні допомоги отримують понад 200 тис. сімей, в тому числі внутрішньо переміщені особи.
З метою спрощення та автоматизації сервісів при зверненні громадян за соціальною підтримкою, на виконання Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери з листопада минулого року в області впроваджено в промислову експлуатацію Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС) в частині призначення та виплати найбільш популярних шести видів державних допомог. Це державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державна допомога на дітей одиноким матерям, на дітей над якими встановлено опіку чи піклування, на догляд за тяжкохворими дітьми, яким не встановлено інвалідність, при усиновленні дитини.
Полтавщина одна із перших областей, яка на базі нової системи успішно забезпечила призначення та виплату по шести видам державних допомог в повному обсязі для понад 29 тис. одержувачів допомог.
ЄІССС дозволяє ефективно відстежувати та контролювати процеси призначення допомог, гарантуючи тим самим максимальну прозорість їх надання, скоротити терміни між зверненням за допомогою та її фактичним отриманням.
Наступним етапом впровадження ЄІССС є інтегрування в систему ще 10 видів соціальної допомоги.
Впровадження нової системи дає можливість кожній людині самостійно обирати – отримати послугу онлайн чи офлайн.
Вже з минулого року для зручності та доступності реалізована можливість звернутися за чотирма видами державних допомог через портал ,,Дія”. Мова йде про державну допомогу при усиновленні дитини, по догляду за тяжкохворою дитиною, якій не встановлено інвалідність, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю та допомогу на дитину одинокій матері.
Щоб оформити допомогу не виходячі з дому потрібно авторизуватись на порталі Дія, перейти в меню ,,послуги”, обрати опцію ,,заява на призначення допомоги”, заповнити необхідні відомості, сформувати заяву та декларацію та підписати електронним підписом чи Дія.Підписом.
Також, на порталі ,,Дія” для батьків новонароджених дітей доступна комплексна послуга “єМалятко”, яка дозволяє замовити 9 послуг, 5 з них є базовими (обов’язкові: державна реєстрація народження дитини; визначення походження дитини; реєстрація дитини в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків; визначення належності дитини до громадянства України та присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; внесення інформації про дитину до Реєстру пацієнтів для підписання декларації з педіатром або сімейним лікарем), інші 4 послуги надаються на вибір батьків, за умови замовлення базових послуг (призначення допомоги при народженні, допомоги багатодітним сім’ям, грошової компенсації за “пакунок малюка”, реєстрація місця проживання дитини).
Крім того, через електронний сервіс Мінсоцполітики або інтегровані з ним системи, можливо подати заяву на отримання допомоги при народженні дитини.